Home STORY SANTAI MYSELF VACATION
Showing posts with label Tips travel Kak Joyah. Show all posts
Showing posts with label Tips travel Kak Joyah. Show all posts

Monday, December 5, 2016

Tips Travel Kak Joyah 2.0

Bismillah hye guyss!!


 
Malam ni baru Kak Joyah ade kesempatan untuk menulis selepas bawak dua trip ni.

Malam ni Kak Joyah nak sambung dengan Tips Travel Kak Joyah 2.0.

Meh Kak Joyah sambing tips travel Kak Joyah 

✔️ Pilih kawan yang sporting juga kepala masuk air - Kenapa Kak Joyah kata mcm ni?? Sebabnya kan banyangkan la korg travel ke Krabi la contohnya pergi naik train, then ade sorg kwn korg yang tak sporting mestilah kepenatan juga akan marah dengan trip yang adventure juga lama perjalannya. Silap silap ade yg kena maki free sbb bawak dia trip macam tu haha

Cuba korg bayangkan pergi dengan geng yang sporting & dia boleh bergurau senda dalam train. Bising2, so perjalanan yang lama pun jadi kejap je. KAN? SETUJU TAK? hihi

✔️ Tak perlu bawak barang yang banyak -
 Awat tak payah bawak brg banyak??? Sebabnya korg akan membebankan diri korang dengan beg yg berat. Bayangkan la naik train. Macam Kak Joyah p Krabi naik train. Puhhh kalau la bawak beg yg berat macam semua baju satu almari nak bawak. For sure sepanjang perjalanan yang kena bawak beg tu KOMPEM la ngis HAHAHA sbb sgt berat ok. 

Jadi jangan la gatai bawak benda tak perlu ye. Bawak baju beberapa helai je. Kak Joyah lagi suka lesskan baju yg nak bawak. Sbb hari last tu boleh beli baju kat tempat yg kita p tu. So kat situ jimat fah sehelai haaa πŸ™ƒ

✔️ Toksah la nak bawak segala jenis kasut bagai - Ko ingat NAK P PHOTOSHOOT?? Hahaha
Kalau Kak Joyah lebih selesa pakai Sport Shoes sbb lebih selesa haaa 

Lagi satu kan kalau nk jimatkan beg untuk selipar ka, xpth bawak dari rumah  hihi Kalau Kak Joyah mmg suka beli selipar kt tempat org. Kalau p Medan, Medanlah. Kalau Sabah, Sabah la. 

Gituuuuuuu. Sbb Kak Joyah actually  SELIPAR JEPUN COLLECTOR hihi

✔️ IRON? Perlu ke bawak????
- Perempuan kan? Tak lari dari IRON, tapi tak perlu la bawak guys!! Beratkn beg.

Caranya, bawak la tudung yang tak payah iron beria.. Then guna baju yg tak renyuk 1000. Rasanya simple kn? Tak menyusahkan  juga completekan korg.

✔️  Perlu ke ambil baggage masa beli tiket flight? - 
Perlu bg sesiapa yang kaki shopping melainkan naik flight yg memang free 30kg mcm Malindo uollss 

Tak perlu bg yg suka backpackers je. 

Ok cukup untuk setakat ni. InsyaAllah Kak Joyah akan update semula ye 😍

Tungguuu. 
See ya guys!!! 

Sunday, October 30, 2016

Tips Travel Kak Joyah 1.0

Hye korg !

Hari ni kak joyah nak share sikit" tips yang Kak Joyah selalu buat kalau nak p travel. Sbb Kak Joyah ni exited kalau bab" p travel ni.

1. Prepare your date nak travel well.

✔Macam Kak Joyah kan kalau nak travel dengan kawan" atau suami or dengan family pun. Kak Joyah mmg tilik setiliknya kalender tu haaa. Bila dah cun date tu. Lekaih" ha booking tiket flight.

2. Sign Up dengan Website Airline
✔ Sebelum beli tiket flight kn. Kak Joyah suggestkn korg daftar dengan Website Airline yg korang beli. Supayaaaa kan kalau booking kita tu ade problem. Mudahla kita nk check.

3. Beli tiket flight/ pemilihan flight
✔ Kak Joyah suka sangat beli tiket flight masa orang bekerja. Sbb kn lagi murah berbanding biasa. Selalunyaaaa yeee. Bkn selalu la harga flight ni. 
✔ Kak Joyah suka sangat naik malindo tauuu. Selesa sgt" bukan kata Air Asia tak best cuma lagi suka naik Malindo. Ni pandangan Kak Joyah ajeeee hiii

Okeyyy next post Kak Joyah share lg ye. Tungguuuu...