Home STORY SANTAI MYSELF VACATION

Monday, December 5, 2016

Tips Travel Kak Joyah 2.0

Bismillah hye guyss!!


 
Malam ni baru Kak Joyah ade kesempatan untuk menulis selepas bawak dua trip ni.

Malam ni Kak Joyah nak sambung dengan Tips Travel Kak Joyah 2.0.

Meh Kak Joyah sambing tips travel Kak Joyah 

✔️ Pilih kawan yang sporting juga kepala masuk air - Kenapa Kak Joyah kata mcm ni?? Sebabnya kan banyangkan la korg travel ke Krabi la contohnya pergi naik train, then ade sorg kwn korg yang tak sporting mestilah kepenatan juga akan marah dengan trip yang adventure juga lama perjalannya. Silap silap ade yg kena maki free sbb bawak dia trip macam tu haha

Cuba korg bayangkan pergi dengan geng yang sporting & dia boleh bergurau senda dalam train. Bising2, so perjalanan yang lama pun jadi kejap je. KAN? SETUJU TAK? hihi

✔️ Tak perlu bawak barang yang banyak -
 Awat tak payah bawak brg banyak??? Sebabnya korg akan membebankan diri korang dengan beg yg berat. Bayangkan la naik train. Macam Kak Joyah p Krabi naik train. Puhhh kalau la bawak beg yg berat macam semua baju satu almari nak bawak. For sure sepanjang perjalanan yang kena bawak beg tu KOMPEM la ngis HAHAHA sbb sgt berat ok. 

Jadi jangan la gatai bawak benda tak perlu ye. Bawak baju beberapa helai je. Kak Joyah lagi suka lesskan baju yg nak bawak. Sbb hari last tu boleh beli baju kat tempat yg kita p tu. So kat situ jimat fah sehelai haaa πŸ™ƒ

✔️ Toksah la nak bawak segala jenis kasut bagai - Ko ingat NAK P PHOTOSHOOT?? Hahaha
Kalau Kak Joyah lebih selesa pakai Sport Shoes sbb lebih selesa haaa 

Lagi satu kan kalau nk jimatkan beg untuk selipar ka, xpth bawak dari rumah  hihi Kalau Kak Joyah mmg suka beli selipar kt tempat org. Kalau p Medan, Medanlah. Kalau Sabah, Sabah la. 

Gituuuuuuu. Sbb Kak Joyah actually  SELIPAR JEPUN COLLECTOR hihi

✔️ IRON? Perlu ke bawak????
- Perempuan kan? Tak lari dari IRON, tapi tak perlu la bawak guys!! Beratkn beg.

Caranya, bawak la tudung yang tak payah iron beria.. Then guna baju yg tak renyuk 1000. Rasanya simple kn? Tak menyusahkan  juga completekan korg.

✔️  Perlu ke ambil baggage masa beli tiket flight? - 
Perlu bg sesiapa yang kaki shopping melainkan naik flight yg memang free 30kg mcm Malindo uollss 

Tak perlu bg yg suka backpackers je. 

Ok cukup untuk setakat ni. InsyaAllah Kak Joyah akan update semula ye 😍

Tungguuu. 
See ya guys!!! 

No comments: