Home STORY SANTAI MYSELF VACATION
Showing posts with label keluarga tercinta. Show all posts
Showing posts with label keluarga tercinta. Show all posts

Thursday, April 11, 2013

My everything.

Assalamualaikum semua.

Tiba-tiba rasa rindu yang terlalu dengan family. Baru je balik minggu lepas actually. 
Aku sangatlah rindu dengan mama ayah. Sampai mimpi petang tadi pun termimpi-mimpi mereka. 
How can i suppose to live without them ? Can't :'(

Being a family means you are a part of something very wonderful. Its means you will love and be loved for the rest of your life no matter what.

Macam mana nak kawin nh? Dengan ayah mama pun susah jauh. Rasa rindu cepat sangat lepas tu cepat je merembis keluar air mata nh. Can i ? Huh. 

Family is everything. Family comes first. It's not what I expected it to be, but nothing ever is :)

They are everything. They are my precious. They are my gummy bear.





Me and my sibling also have ibu and aya dekat Singapore. They adopt all of us macam diaorang punya anak because they love us. Mereka uncle and aunty kami juga act. They are so lovely. We also love them like mama ayah. They threat us like anak diaorang. Present to all of you ibu na and aya rok :)



Mama ayah teach us how to be a strong person, Teach us dont give up on something, Teach us how to be a better person and teach us everything. Not enough book to write. Till then all they give us is so meaningful. 

"Ya Allah ampunilah dosa-dosa ibu dan ayahku. Kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihaniku sejak kecil sehingga kini. Peliharalah mereka dan berikan mereka kesihatan sebaiknya." Aminn. :') 

Saturday, May 7, 2011

Mama. 'Selamat Hari Ibu'. Jasamu Tidak Ternilai ♥

Mama. Terima ksih melahirkan kakak di dunia ni. Byk pengorbanan mama yang tidak mampu kakak balas .Hanya kasih sayang mama paling terbaik di dunia ini. Sempena Hari Ibu kali ni kakak ade sajak khas kakak buat untuk mama :
Kasih sayangmu tidak terilai,
Menyayangimu tiada sempadan,
Belaian kasih sayangmu amatku dambakan sentiasa,
Kata- kata nasihatmu sentiasa bermain di mindaku,
Menasihatiku tidak jemu-jemu,
Hanya dikau mama yang memahami sikapku,

Mama,
Terlalu banyak dosa yang daku lakukan padamu,
Tidak mungkin daku dapat membalas jasamu padaku dari kecik sehingga kini ma,
Yang laksana laut yang luas terbentang,
Yang telah bertarung nyawa demi melahirkanku,
Yang tidak jemu melayan kerenahku dari kecil,
Yang tidak jemu mendengar tangisanku semasa kecil juga kini,
Dan menatap wajah anak-anakmu tidak pernah jemu.

Mama,
Kasih sayangmu tidak dapatku balas dengan wang ringgit,
hanya kucupan dapat daku berikan bukti cinta serta sayangku padamu.
Kasih sayangmu mebawaku kesyurga
mamaku  sayang
Aku manje mama
Ingatlah selalu kasih sayang ibu, berdoalah untuknya dan cintailah dia sepanjang masa.

Wednesday, November 24, 2010

Mama ayah

mama !
ayah!
 and adik2
i really miss you all.
mama !
really miss you.
your hug. your kiss.
all i miss.
nak mama peluk. nak mama cium dahi kakak. rindu teramat.
tunggu kakak balik ye.
kakak nak cium mama puas2



ayah pun.
sangat rindukan ayah.
nak cium pipi ayah puas2 juga nanti.
:)

Monday, September 13, 2010

syawal kali ini

Happy je tgk pic kwn2 sakan je raya thun nh kat facebook.
tp sy n family bese2 je kOt.
simple shj tahun nh.
mama yg pilih tema this year ORANGE !
nice gitu ! auwww !
ayah sgt garang ! dgn baju melayu orangenye. mama juga hik3

 awat ma xmau snyum? dgn slumber and covernya ma kate xready ag la  HAHA ;p

bersyukurnya raya kali nh.
walaupn tak rasa semeriah raya yg lps2
tp kehangatan raya 2 ade la jgk dr tak ade.alhamdulilah :D

first snap

always together sampai
eid ke 20 nh merekalah
NAFAS KAMI 4 BERADIK
DAN.
APABILA.
SI ANAK. BERSAMA SI AYAH DAN MAMA BERGANDING
taraaaaaaaaaaaaaaa!!

 senyuman pn terukir antara mereka !
NICE ONE la ANGAH !
i like it !
always together. insyaAllah
:)
for all of yOu !
'MAY ALLAH BLESS YOU AND MAY YOU HAVE JOYOUS EID CELEBRATION'


Tuesday, June 22, 2010

Ayah Tercinta

OWH ayah !.
kasihku terhadapmu tiada bertepi.
sayang ku padamu hanya tuhan sahaja yang tahu.
kasih sayang yang kau berikan selama aku bernafas di muka bumi ini
tidak dapat aku balas hingga akhir hayatku...

ketika aku sedih..
dikau lah tempat ku melepaskan semuanya.
ketika aku gembira...
dikau lah tempat ku mengadu..
dan 
dikaulah yang selalu membimbingku mengharungi hidup...
dikau lah yang sering membuatku tertawa..
kau selalu ada untukku ayah !!  

duhai ayah
kau limpahkan hidupmu untukku.... 
aku tidak dapat membayangkan jika aku kehilangan mu...
dikaulah semangatku...
dikaulah yang membuatku  
dikaulah jantung hatiku ayah !!!

aku tidak akan sis-siakan kau duhai ayah tercinta  ♥♥
kasihku padamu tiada dua.
terima kasih AYAH ! 

  
SELAMAT HARI BAPA 
KAKAK SYG AYAH SGT2 :) 

Friday, May 14, 2010

Mama

mama,



maafkan salah silap kakak selama nh,,

dari hujung rambut sampai hujung kaki,, 

terkasar bahasa, n semua yang menyakitkan hati mama :)

thnx 4 evrytng mama..

i lOve u sO much ! 

happyyy birtHday mama :)

may gOd bless yOu ,, 
mOga mama sentisa sihat sejahtera :) 


mama slh kakak ke??

knape ade org yg masih nk salahkan kakak..

kakak sedar kesilapan kakak,, 

thnx mama cOz lend ur ear 4 me,, dengar my prOblem.

thank yOu sO much..nObOdy can replace u mama 

ur ryte mama..nObOdy perfect.. n ingat salah diri sendiri dlu sblum nk salahkan org laen..

ALLAH maha adil :) 

kakak sgt sygkan mama  ♥♥♥♥♥

" ya ALLAH, mapunilah aku dan ampunkanlah kedua-dua ibu bapaku dan cucurilah rahmat kepada mereka sebagaimana mereka mencurahkan kasih sayangnya mendidik dan memeliharaku ketika kecil " amin.... 

Thursday, December 24, 2009

Akan merindui pak lOng smule :'( ♥



rindunye pada pak lOng n mak lOng....
lame tidak bersua...
finally pak lOng blek juga...
kedah n jOhor...
jaOh ka??huhu
tp aku sgt brSyukur blek juga melihat kami yG sudah besar panjang :)
akanku  ingt sampai ble2
time tht we all ktawe same2
bOrak same2
all tOgether
yepppyyy!!!!!!
lOve.lOve
family relatiOnship,,
:)
:)