Home STORY SANTAI MYSELF VACATION

Tuesday, March 8, 2016

2016

Bismillah..

Assalamualaikum. 

Kehidupan kini sangat mendesak untuk melakukan kerja sampingan selain kerja hakiki.

Oleh itu aku ambil keputusan start tahun 2014 aku mulakan dengan menjual baju2, barang-barang kosmetik online dan Pakej-pakej pelancongan ke Pulau-pulau.

Seronok rasanya dapat tambah pendapatan. Walaupun kita ada degree tetapi bergaji kecik tak mengapa, ajar diri untuk sabar mungkin ada rezeki yang lebih baik..

Dengan ekonomi sekarang ni mana ada kerja yang betul-betul berikan kita gaji basic degree melainkan kerajaan la. 

Haih kadang-kadang diri ni selalu mengeluh. Tetapi Alhamdulillah berkat daripada side income yang aku dapat. Dapat juga aku buat kawin.

Seronok rasanya tak menyusahkan keluarga..

Dan tahun baru aku berazam akan usaha lebih lagi marketkan product aku. Baju-baju, barang kosmetik aku dan juga Pakej - pakej Pelancongan aku..

Azam aku start tahun 2016 ni aku nak lebih banyakkan jualan Pakej-pakej ke Luar Negara aku juga penjualan tiket flight dalam dan luar negara.

Tak lupa jugak, jualan kerepek untuk area Kuantan ni. InsyaAllah dalam proses labeling untuk tampal pada kerepek-kerepek kami. Sebulan sekali jugak dah restock kerepek ni. Mendapat permintaan yang lumayan jugak dari cikgu-cikgu sekolah.

Alhamdulillah. 

InsyaAllah.. Moga Allah sentiasa luaskan rezeki kami sekeluarga. Allahuma Amin...


Joyah
8.3.2016

No comments: