Home STORY SANTAI MYSELF VACATION
Showing posts with label Negara aku. Show all posts
Showing posts with label Negara aku. Show all posts

Saturday, August 31, 2013

Happy birthday Malaysia ! (:

Assalamualaikum ! 
Hye kawan-kawan semua :)

We are celebrating our Malaysia Independent Day. Pheww kali ke 56 tu.
Proud to be Malaysian especially our foods is so ohsem ! Wehuu.

Moga Allah sentiasa pelihara Malaysia, InsyaAllah. Amin..



Wednesday, November 23, 2011

Mereka hebat !

Malaysia menewaskan Indonesia dengan sepakan penalti 4-3 pada perlawanan akhir 
bola sepak Sukan SEA setelah kedua-dua pasukan terikat 1-1
di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta.
No word to say. Really proud of you HARIMAU MUDA ! Good job !

Gambar Si Google



Hero Harimau Muda. Love ~

Tuesday, August 9, 2011

Bonus raya ayah tapi aku yang girang. Apesal ? :)

Hye kawan-kawan.
Semalam selepas berbuka aku duk melanguk la sekejap depan tv. Tertarik jap aku dengan satu berita ni sampai tersasul-sasul pembaca berita tu aku tengok HAHA sebab sampaikan kerajaan mengumumkan bonus setengah bulan gaji atau minimum RM500 yang dibayar pada pertengahan bulan ini. Serta, kerajaan mengumumkan berita gembira untuk 590,000 pesara kerajaan yang akan menerima Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500. wow !

Tanpa disedari aku dengan spontannya ''yeeeeeeeaaaaaa'' sorang-sorang. Nasib baik toleh kanan kiri tak ada sape-sape. Kalau tak malu katak aku hehe Lepas tu aku terus bagi tahu makcik aku ''Acik mehla tengok berita ni acik dapat duit raya'' lantas makcik aku pun dengan penuh girang di hati tersenyum sambil mengangkat kening. wah ! tahu la nak dapat duit rayaaaaaaaa ! ngeh !  :)

Aku pun terus la berfikir fuyoooo banyak tu nak tak nak separuh daripada gaji basic dapat selepuk kat kakitangan kerajaan ni. Ok aku jelez ! Untungnya. heh ! Banyak tu kerajaan bagi kepada 1.27 juta kakitangan awam akan mendapat duit raya maaaaaaaa.

Tiba-tiba baru la aku teringat. Hati kecik berkata "Untunglah ayah" hehe :))

Apa pun bukan mereka dapat free-free je. Ini semua sebab tanggungjawab mereka kepada negara.
kan ?cewaaahhh ! :) Proud beb !

Oleh kerana Dato Sri Najib yang bagi pengumuman xiexie nin sebab saya dapat kasut baru untuk raya tahun ni yeah !