Home STORY SANTAI MYSELF VACATION
Showing posts with label Joyah dah kawin. Show all posts
Showing posts with label Joyah dah kawin. Show all posts

Monday, September 21, 2015

I'm his wife, Alhamdulillah.

Bismillahirahmanirrahim..

Assalamualaikum.

Dengan izin Allah S.W.T. saya sah menjadi isteri kepada seorang jejaka yang sangat sabar juga ikhlas menyayangi selama 7 tahun tanpa henti. 

Permulaan hari bahagia saya, 31/8/2015 Majlis Khatam kami sekeluarga without uda sebab uda ada test. Alhamdulillah segala pakaian yang Joyah nak semua mengikut budget juga sempurna seperti yang dimahukan. yeah !

Malam lepas isya khatam start and i'm the leader of it. Alhamdulillah. But start of from ayah, angah, me , adik and mama. Syukur ini adalah impian dari sebelum kawin lagi. Khatam on my big day. Syukur. Allah je yang tahu onak durinya nak sampaikan malam khatam ni. 




Kami pakai catering tau tapi catering rewang. Pakcik2 makcik2 Joyah yang sangat banyak membantu. Pakcik makcik rewang juga. Dayang2 berangkat angkat pinggan semua. Fuhhh nak list memang banyak la org yang membantu Joyah punya majlis.

Makan : Rewang (Lead by Bapak Dayah) - Lauk Pauk yang ohsem sedap yang dipuji-puji oleh hampir kesemua tetamu. Syukur :') Apa yang Joyah and ayah risaukan berjalan dengan sempurna..1600kad and ayah kata dalam 3000pax jugak datang masa tu. Alhamdulillah yang tak terhingga sbb makanan semua cukup.


Photobooth : Joyah buat sendiri dengan all my bridesmade malam pukul 2pg tak silap. Gigih angkat meja bagai. Paling tak lupa Zana yang banyak bantu deco itu ini.


Candybooth : Ambik dengan kawan Joyah ni Ruhaiza. Ramai budak-budak kecik serbu la sebab nk makan jajan yang pelbagai.


Solek : Mua by Cla, solek dari Cla yang sangat gojes Joyah rasa. Feel princes gituuuu olllsss


Photographer : Alan yang ohsem. Sanggup baring bagai nak snap gambar Joyah and Sheben. Dari Pre Wedd lg. Fuhhh thanks Alan. Waiting for your ohsem album. Cant wait ! :)

Inai : Sponser & dilukis oleh mak Jun. Inai pokok yang sangat lawa hasilnya loved !


Pelamin : By Jun dari "Dtulip Decoration' depan office Joyah je. Joyah yang request nak pelamin mcm tu and Jun did it ! Joyah so happy. Memang nk buat yg sangat simple je, lepas tu Jun buat pelamin semua guna joyah punya idea hihihi *perasan jap padahal memang Jun buat pelamin lawa hiks. Bilik juga meja makan damai yang cute kita sukaaaa ! Baju pun main grab je nak color tu. So Sheben agree and we decide takmoh toleh lain dah sebab nanti Joyah rambang mata hikssss


Kek : Joyah request dengan kak hawa ni selang berapa kampung je. Memang comei lotei la kek kak hawa tapi kek pulut kuning nenek angkat Joyah lebih win untuk dijadiakan kek yang patut dipotong masa makan damai. Yeah ! Tak kisahla. Janji ada kek. Terima kasih banyak nenek menaja makanan pengantin juga kek pulut kuning. :)


Doorgift : Beli dua bulan sebelum, Joyah terus decide nk bagi mini sejadah. Sebab nk bagi makanan macam dah biasa sangat. Saat membeli mini sejadah dengan kotaknya sangat la mencabar hahahahaha sesi kumpul duit gaji dua bulan dapatlah doorgift bagi kat kengkawan. Maaf jika ada yang tak dapat !! :)


Doorgift tetamu mama ayah : Joyah and mama decide terus nak bagi air sbb kami percaya bila beri ,makanan akan cepat rosak so we decide bagi air kotak. Haaa dijadikan cerita tipa kali Joyah balik keje Joyah akan beli 10 kotak air kotak. So korang kira la beli dr bulan 6 sikit-sikit Joyah beli dengan menaiki Jemmy yg comel tu. Walahhhh memang Joyah rasa diri sangat tabah. hahahahaha I did it ! :)


Baju makcik-makcik : Aku seorang yang sangat cerewet so aku decide nak belikan baju makcik-makcik sama. Apa lagi kayu baju pun tak cukup sebab makcik kita ramai hahaha so dapatla 7 baju sama 6 tak sama so warna warni jugakla, tapi saya sebab dah kelam kabut sangat tak dpt nak bergambar dengan makcik2 Joyah yang boriasss.. Sobs ! Baju untuk pakcik-pakcik tak sempat nak beli hiksssss

Baju nikah : Baju yang dijahit penuh kasih sayang oleh kawan mama. Kain made by Jakel hahaha


Ok rasanya bebel smpai situ je. Jom tengok sikit gambar mek Joyah Nikah & Sanding.











































Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua yang terlibat termasuk pengapit-pengapit Joyah. 


Husband, I love you. Moga hubungan kita sentiasa diberkati hingga akhirnya. Aminnn..