Bismillahirahmanirrahim.
Assalamualaikum.
Hari ni free sikit setelah seminggu bertungkus lumus menyiapkan tiket, quotation juga sebagainya.
Rasa nak share something hari ni.
Duit bagi kita adalah segalanya kan ? Tapi Duit juga boleh menjadi punca kepada pergaduhan.
Kita sebagai manusia juga seorang anak, sahabat.
Mesti kita ingat keperluan.
Apa yng kita target bulan ini kita mesti dapatkan, bukan hanya menunggu gaji atau sebagainya tetapi perlulah mencari alternatif lain untuk memperoleh sumber kewangan.
Ingatlah duit adalah segalanya tetapi duit bukan punca kebahagiaan.
Aku selalu ingatklan diri aku.
Kita memang memerlukan duit tetapi kita jangan la lupa akan kepentingan menyimpan.
Sikit pun tak mengapa tetapi tetap menyimpan.
Sekarang kan orang buat penyimpanan melalui ASB juga Jual beli emas.
Tidak kira dari mana sumber tu janji kita istiqamah nak menyimpan.
Macam diri aku sendiri aku sangatlah perlu menyimpan.
Untuk masa hadapan gitu.
Ouh sangatlah kena disiplinkan diri sendiri.
- Kawin
- Kereta
- Rumah
- Ibu bapa
- Adik adik
- Diri sendiri
Semua ini perlukan disiplin diri yang sangat tinggi.
Duhai diri jangan lalai. Demi diri juga keluarga. InsyaAllah. Jika kita set minda mudah suatu benda tu Allah akan mudahkan. Mudah mudahan.
Pen off.

No comments:
Post a Comment