Home STORY SANTAI MYSELF VACATION

Friday, May 3, 2013

Budget Vacation to Medan, Indonesia -Day 1

Assalamualaikum wbt. Hi kawan - kawan. Its been a long time since i did not write here. so now, im gonna share to bits about my short vacation to amazing Medan, Indonesia.


Lama dah duk menaip entry nh tapi baru sekarang berkesempatan nak publish. Cuti semester kali nh sangat banyak aktiviti yang gembira yang aku buat. Hamboi gembira sangatla ye ? heh. Alhamdulillah seronok.

Saja nak share detik-detik happy dengan kawan-kawan aku sepanjang kami cuti bersama. Nak dijadikan percutian yang lebih menarik lagi kami import abg kami Sammy Foo. Dialah yang bertugas menjaga kami berempat semasa kat Indonesia tuuu haa. Kesian dia menjaga kami yang amat sukar dikawal nh haa hahaha

On the first day, aku dari Batu Pahat dalam pukul 8pg macam tu, naik bas bersama ika untuk ke TBS. Around pukul 11lbey  kami sampaila then terus  p KL Central untuk tukar duit semua. Abg kami Si Sammy Foo menunggu kami di sana. Tapi dia lewat rupanya cet ! Jurutera yang bz harusla lambat ! haha

Makan sudah, tukar duit pun sudah. Around 3pm juga kami gerak ke LCCT. Naik bas pun sempat aku tidur dalam perjalanan ke LCCT tu. Nampak nawww kuat tidur kat situ hehe 

Sampai je dekat LCCT kami terus check in luggage then duk menunggu flight. Dalam pukul 5lbey macam tu kami terbang ke awan biru menuju ke Polonia Airport, Medan Indonesia.




Alhamdulillah kami selamat sampai dalam kul 6.30pm jugakla. Waktu Malaysia dah pukul 7 lebih dah. Then kami tunggula airport transfer dr Swiss Belinn Hotel di mana hotel yang kami akan stay sepanjang kami di Medan tapi hampanya kami apabila tiada airport pickup. Ouhhh dengan kecewanya kami naik teksi dalam harga 70 ribu rupiah jugak satu kereta menuju ke Swiss Belinn Hotel.

Sampai di hotel, tak sempat letak beg lagi dah terpegun dgn hotel yang sungguh cantik rekaannya. Beg tak letak dah bergambar depan bilik sana sini hahaha 


Hiraukan muka aku yang tak semenggah berposing maut dihadapan bilik kami. Beautiful view Swiss Belinn Hotel. Kami sgt teruja ! :)

Dalam pukul 8pm macam tu kami keluar dari hotel naik supir depan hotel kami untuk pergi makan dekat Merdeka Walk. Sangatla jakun lepas makan tetiba terkejut dengan bunyi band menyanyi sangat kuat kalah Amuk band ! Cet ! Kami pun ape lg duk snap sana snap sinila di kesibukan bandar medan tuuu. Serius sangat hapenning malam tu.



Kami di Merdeka Walk
*hiraukan gambar shaking ini hehe

Sesudah mensnap sana sini dalam pukul 10pm tu masing2 rasa nak balik. Kami pun menahan Angkutan kota untuk balik ke hotel. Sangat laju si budak tu bawak kami naik angkutan kota tu, jantung aku macam nak tanggal wehhh pluss dia bukak lagu punyalah kuat habesss :/ Dalam 10 minit mcm tu kami rasa awat mcm jauh sangat hotel kami padahal kami nak pergi makan tadi dekat je rasa. Sah ! rupanya si budak tu tak tahu mana dia bawak kami. kononnya macam dia tak tahula dekat mana Swiss Belinn, padahal kami sudah beritahu kami nk turun dekat Swiss Belinn. 

Ouhhh sangat menakutkan diturunkannya kami dekat kawasan Simulingkar. Terpaksala kami turun balik dari angkut tu then tahan teksi. Last2, naik teksi jugak balik hotel.heh Kalau tau dari Merdeka Walk tu naik teksi. Huh ! xpe pengalaman naik roller coster yg sgt hebattt maaa hahaha

End off the story untuk Day 1, kami sampai hotel dalam keadaan yang letih dan lesu. Mandi juga tidur untuk menunggu esok pagi yang indah untuk ke Lake Toba :)

Will be continueeeed..

2 comments:

faa.rosli said...

Weh bila korang pegi ni? Bestmyee

ojayanie said...

Cuti sem lps faaaa hehehehe