Home STORY SANTAI MYSELF VACATION

Friday, May 31, 2013

Budget Vacation to Medan, Indonesia -Day 3 (last day)

Assalamualaikum wbt. Hi semua :) 


Our last day dekat Medan, Indonesia was so amazing mey..
Pagi lagi exited nak pergi Istana Maimun and Masjid Raya Medan. 




Will miss Hotel nh. Serius, kami sangat berpuas hati Kami akan merindui Susanti makwe bangjar hahaha total bilik sahaja dlm RM60 sorang untuk 3 malam  sangatla murah. Bilik bangjar bayar dia bayar sendiri hahaha 


 Masjid Raya.

Sangat cantik view dia. Haaa budak2 nh kena paksa dengan kami amek gambar sama lagi2 yang naik basikal tu hahaha

 Us. Dari kiri Aini, ika, and Hani

Lepas puas kami dekat Masjid Raya, Medan Indonesia. Kami menuju pulak ke Istana Maimun. Sangat cantik tau kat istana nh. Nampak lama tapi wow ! Cantik. Khazanah lama yang indah :) 

Depan Istana Maimun
Ini juga aku paksa budk-budak nh nak ambil gambar sama. Kelat-kelat je muka diaorang kena snap pic haha 



Diam tak dia sudah 4 hari kami di Medan, Indonesia. Macam baru je flight departure dah nak balik. We will miss this moment. 



Kami nak ingatkan dekat sesiapa yang nak pergi. Bila nak balik nh berhati-hati masa dekat airport nh. Ade orang yang nk tolong check in kan beg kita padahal at last nanti dia mintak duit. Nak dijadikan cerita kami pun kena. Tak silap dia mintak Rp 50,000 jugak. Nasib baik kami diselamatkan oleh Bangjar. Tq abang :)

Total kami membudgetkan diri kami sorang tak sampai pun RM500 tak termasuk belanja kat sana. Belanja kat sana duit lain. 

For those yang nak pergi, mybe lebih baik uruskan sendiri. Nak guna Travel Agent memang la ade baiknya but lagi satisfied if uruskan sendiri but sangat kena beware bila uruskan sendiri ni kena make sure betul-betul duit hotel semua dah settled before pergi. Sebab masa aku pergi Sabah dulu, pergi pulau Sipadan Travel Agent yang uruskan, so harga jadi sangat lain is equal to mahal. *Nasib baik company byr hehe

Alhamdulillah semua berjalan dengan baik dari pergi sampai balik. Syukur sangat :)

Kepada Abang Sam, kami mengucapkan beribu-ribu millionnn terima kasih menjaga kami disana sampai balik. Jasa abang sangat kami hargai. Balik belanja Chicken rice pulok. Ouhhh happy tummy kami. Tqqqq tak terhingggaaaaaa abang.

Plan for next. InsyaAllah :)

2 comments:

Akmall Razlan said...

hi!!! lama tak dengar cerita. lepas medan dah.. hehe. im doing great lah.. nothing much happened in my life..heheh

ojayanie said...

Akmallllll ! How are you beb ? Makin hebat memasak ye sekarang ? :) Alhamdulillah lepas juga p hehe