Home STORY SANTAI MYSELF VACATION

Thursday, January 26, 2012

Hati bagai diketuk tiba-tiba

Assalamualaikum. Hye kawan-kawan.

Pagi-pagi macam nh seperiti biasa aku akan mengisi perut yang sememangnya lapar, tiba2 je lepas sarapan hati bagai diketuk dengan tiba-tiba. Macam-macam perasaan datang yang sedih yang gembira yang pilu pun ade. Haish ! dah kaya kalau buat filem nh. hahaha

Mengapa tiba-tiba aku diburu perasaan sebegini ? semestinya sebab aku tinggal sorang-sorang tanpa eyfa di sisi hahahaha GEDIK tahu ! ok done gedik lets move to my sedih part pulak. Hai la badan hai la nyawa. Eh ! tiba-tiba pulak aku nh berbadan bernyawa .I'm telling you na i nh gembeng kuat menangis taw. Pantang ade benda yang tak kena sikit, hati terusik sikit mula la nak mengada-ngada duk menangis tak memasal. Suddenly, tiba-tiba aku terbaca Farah Lee punya blog. Huh ! She is beautiful and a good writer about herself. Kagum ! Dahla comel  then rezeki dia dapat husband yang semestinya penyayang macam Ally Iskandar tu. Wehuuuuu! Aku pulak yang tiba-tiba suka. *tak memasal :)

Haila Joyah, teperasaan sayang akan seseorang memangla sukar untuk diungkapkan. Syok ade orang sayang nh but jangan perasan orang sayang kita. hahaha Baru aku mengerti dengan perasaan budak-budak sekarang nh yang masih tadika, sekolah rendah dan keatas sibuk nak bercintan-cintan rupa-rupanya cinta itu mengasyikan. *penah rasa ke aku ? :) Susah nak ungkapkan kan ? Allah dah tentukan jodoh kita dengan siapa. Kita lah yang kena sentiasa berdoa untuk mendapakan jodoh yang molek untuk diri sendiri. Tak gitu kawan-kawan ? Haish cakap pasal jodoh seminggu tak berhenti. Macam dah cukup umur nak cakap pasal nh suma haha.Ok stop ! 

Nak share dengan korang aku terjumpa nh. 

Kau bicara kau pinginkan syurga hakiki
tetapi...
Kau tidak rela menceraikan dunia yang mimpi

Kau bicara kau mahukan Muhammad si suami
tetapi...
Kau tidak tegar seberani Khadijah si isteri

Kau bicara kau mendamba hidayah Ilahi
tetapi...
Kau tidak rakus membuka pintu hati

Kau bicara kau buntuh kasih abadi
tetapi..
Kau tidak mencintai  kekasih Yang Esa ini

Kau bicara kau perlukan masa lagi
tetapi..
Kau tidak menyedari maut sedang menanti

Kau bicara tetapi itu tetapi ini
Kau bicaralah 'tetapi' sehingga kau tiada lagi.

"Indeed, to your Lord is the return."
[96:8]


Gambar Si Google

Ok tak tahu post Joyah kali nh berkisar pasal apa tapi yang penting aku tahu

"Allah ada sentiasa dengan aku tak kira aku dalam keadaan apa pun, sedih, gembira, dalam kasih sayang, dalam kesusahan Allah mesti sentiasa ada untuk aku meluahkan apa-apa" 

Jadi trust Allah. InsyaALLAH hati sukar untuk disakiti. Sekian. Assalamualaikum.

p/s : dan yg pasti aku sedang merindui mama, ayah :'))

No comments: